Klubbinformasjon

Vestby Sjakklubb er en inkluderende og åpen sjakklubb som drives på frivillig grunnlag. Klubben har som formål å fremme spilleglede for alle med tilknytning til nærmiljøet. Klubben er åpen for alle som er glade i sjakk, uansett alder, kjønn eller funksjonsevne. Vestby Sjakklubb og Vestby USK administreres under samme organisasjonsnummer i Enhets- og Frivillighetsregisteret, men det føres separate regnskap siden NSF og USF fører to separate medlemsregistre. Vestby Sjakklubb mottar økonomisk driftsstøtte fra Vestby Kommune.

Org.nr: 931.166.123

Konto.nr: 1506.90.65993

Vipps nr: 809855

Vestby Sjakklubb / Vestby USK

Postadresse: Skakken 11A, 1543 Vestby

sjakk@vestbysjakk.no

Vestby Sjakklubb

Medlemmer
per 15. april 2024

(inkl bi- og støttemedlemmer)

Topp 5 FIDE-rating i klubben er:

Navn:Rating:Type:
Peder Marcus Aamodt2047Lyn
Mathias Nordby Sørensen1866Lyn
Daniel Arvola1848Standard
Markus Slettmoen1840Hurtig
Petter Lund1824Hurtig

Vestby USK

Medlemmer
per 15. april 2024

Medlemmene alder spenner seg fra 5 til 17 år. og snittalder er ca 9 år.

32% er av medlemmene er jenter.

• Mikroputt

• Miniputt

• Lilleputt

• Kadett og ungdom

Hyggelig omtale i Vestby Avis!

Vestby Sjakklubb fikk hyggelig omtale i lokalpressen etter vår første turnering i Kulturkvartalet. Søndag 2. september arrangerte klubben en stor turnering i lynsjakk. Artikkelen kan leses på nettsiden til Vestby Avis. Resultatene fra turneringen kan leses på TurneringService.

Vestby Sjakklubb er et initiativ som baserer seg på frivillighet

Ingen ledere i klubben tar ut lønn, honorar eller andre godtgjørelser. Klubben mottok i oppstartsfasen et driftstilskudd fra Vestby Kommune som gjorde det mulig for klubben å starte opp med et gratis lavterskeltilbud i nærmiljøet. Klubben er registrert i Frivillighetsregisteret, og vi bruker den digitale oppslagstavlen www.frivillig.no for å rekruttere nye frivillige til klubben. For Vestby Sjakklubb er det viktig at alle skal få muligheten til å delta i en fritidsaktivitet, derfor  bruker vi nettportalen www.ungfritid.no som det enklere for barn og ungdom å komme seg i aktivitet. Vestby Sjakklubb har også et samarbeid med kommunens ALLEMED-satsning.

Støtt Vestby Sjakklubb sitt arbeide ved å gi et valgfritt vippsbeløp: